De gemeenteraad droeg Sijbers in februari al voor voor een nieuwe termijn, maar de procedure is nu bijna afgerond.
De gemeenteraad droeg Sijbers in februari al voor voor een nieuwe termijn, maar de procedure is nu bijna afgerond. Foto: Remco Weterings

Sijbers wordt in november herbeëdigd voor tweede termijn als burgemeester

Door: Olaf Knook Politiek

THOLEN - Marleen Sijbers wordt officieel herbenoemd als burgemeester van de gemeente Tholen. De gemeenteraad droeg haar in februari al voor voor een nieuwe termijn, maar de procedure is nu bijna afgerond. Haar tweede ambtstermijn begint op 15 november 2026.

Sijbers werd op 5 november 2020 burgemeester van Tholen. Daarvoor was zij wethouder in Neerijnen en van 2010 tot en met 2019 burgemeester van Sint Anthonis. In Tholen volgde zij Ger van de Velde-de Wilde op die zich na haar eerste termijn niet beschikbaar stelde voor herbenoeming. Sijbers is verder getrouwd met Frans en heeft twee kinderen.

Met haar herbenoeming begint Sijbers later dit jaar aan haar tweede termijn als burgemeester van Tholen. Tijdens een bijzondere openbare raadsvergadering in februari maakte de gemeenteraad al bekend haar opnieuw voor te dragen.

Herbeëdiging

De herbeëdiging is het laatste deel van de procedure en vindt plaats op donderdag 5 november 2026 tijdens de raadsvergadering in het gemeentehuis. De eed wordt afgenomen door Hugo de Jonge, commissaris van de Koning in Zeeland.

Sijbers reageert verheugd op haar herbenoeming: “Met veel enthousiasme en toewijding zet ik mij ook de komende jaren graag in voor de inwoners, ondernemers en organisaties in Tholen. Ik ben blij en dankbaar dat mij het vertrouwen is gegeven om samen verder te bouwen aan een sterke en betrokken gemeente Tholen.”



Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief