
Vandaag nog code geel in verband met de aanhoudende hitte: Verkoeling in aantocht
Door: Redactie AlgemeenZEELAND – Het KNMI geeft zondag code geel in verband met de aanhoudende hitte. De waarschuwing duurt tot halverwege de avond. Vannacht zal het gaan afkoelen.
In verband met de aanhoudende hitte geeft het KNMI ook vandaag nog een waarschuwing voor code geel. In Zeeland wordt een maximumtemperatuur verwacht tussen de 25 en 32 graden Celsius. De waarschuwing voor code geel blijft naar verwachting van kracht tot 21:00 uur. Komende nacht zal het gaan afkoelen naar 17 tot 20 graden.
De combinatie van hoge temperaturen en hoge luchtvochtigheid zorgt voor een onaangename, benauwde hitte. Het KNMI waarschuwt om rekening te houden met klachten van uitdroging en oververhitting. Ook het Nationaal Hitteplan van het RIVM is vandaag nog van kracht.




