
Opschonen in Zevenbergschen Hoek
Sport en verenigingZEVENBERGSCHEN HOEK - Met een wat kleiner groepje dan gebruikelijk werd de kern en het buitengebied van het dorp afgelopen zaterdag weer verlost van zwerfvuil. Ook de rondweg en het gebied rond station Lage Zwaluwe werd onderhanden genomen.
Opvallend was, dat het aantal kleine plastic flesjes dat gevonden werd beduidend lager was dan bij voorgaande opruimacties. Misschien het gevolg van het statiegeld op dit soort flesjes. Hopelijk zal statiegeld op blikjes hetzelfde effect hebben want die werden weer in grote aantallen opgeruimd. Ook zwierf er nogal wat papier rond, misschien het gevolg van het feit dat mensen nog steeds dozen e.d. bij papierklikos zetten en die niet naar binnen halen als de klikos zijn geledigd. De fanfare nam in het verleden alles mee, maar de nieuwe “ophaalservice” doet dit niet. Verder was het een leuke ochtend onder een stralend zonnetje en deze werd besloten met soep en een broodje. Leuk was ook dat er weer een aantal kinderen hun zaterdagochtend hebben opgeofferd om het dorp op te schonen.




