Afbeelding
Foto: Hanneke Marcelis

Vandaag nog code geel in verband met de aanhoudende hitte: Verkoeling in aantocht

Door: Redactie Algemeen

NOORD-BRABANT - Het KNMI geeft zondag de hele dag code geel in verband met de aanhoudende hitte. Vannacht gaat het vanuit het westen afkoelen en zal de waarschuwing voor code geel geleidelijk worden opgeheven.

In verband met de aanhoudende hitte geeft het KNMI ook vandaag nog een waarschuwing voor code geel. In Noord-Brabant wordt een maximumtemperatuur verwacht tussen de 25 en 32 graden Celsius. De combinatie van hoge temperaturen en hoge luchtvochtigheid zorgt voor een onaangename, benauwde hitte. Het KNMI waarschuwt om rekening te houden met klachten van uitdroging en oververhitting. Ook het Nationaal Hitteplan van het RIVM is vandaag nog van kracht.

Komende nacht zal het vanuit het westen gaan afkoelen naar waarden van 17 tot 20 graden. Toch wordt er verwacht dat de waarschuwing voor code geel in het oosten van het land ook maandag tot en met de avond van kracht blijft.



Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief